Kuuntele sisäistä totuuttasi, luomisen
tarpeesta syntyy taidetta. Niinkään mainetta rahaa tai kunniaa, vaan
luomista itseään ja sen suomia salaisia palkintoja. Uskalla ennen
kaikkia elää elämääsi- epäonnistumista pelkäämättä.
Että mahdoton on mahdollista, että unelma muuttuu todeksi. Maija Poppanen
Ensimmäinen Rottakirjani painettu Englannissa.
keskiviikko 8. maaliskuuta 2017
torstai 23. helmikuuta 2017
tiistai 21. helmikuuta 2017
perjantai 17. helmikuuta 2017
Olenko viisas
Viisas...Niin minusta ainakin sanotaan...
osaan kaikkea, uida,kiivetä, juosta ja ratkaista ongelmia.
osaan kaikkea, uida,kiivetä, juosta ja ratkaista ongelmia.
tiistai 14. helmikuuta 2017
Ystävänpäivää Ystävät 14.2
Ystävänpäivää kaikki kamut 14.2
Olikos jollain tänään rusettiluistelua ?
Ilma oli tänään mitä parhain ulkoilla ja nauttia auringosta ja kevääntulosta.
Pitäkää huolta ystävistänne 💗
Olikos jollain tänään rusettiluistelua ?
Ilma oli tänään mitä parhain ulkoilla ja nauttia auringosta ja kevääntulosta.
Pitäkää huolta ystävistänne 💗
sunnuntai 12. helmikuuta 2017
Skissausta
Ei aina tarvise olla parasta Cansonin paperia ja välineitä mukana, sille ei vaan voi mitään kun iskee inspiraatio niin silloin pitää piirtää.
Tämän siis piirsin ruutupaperille koska heräsi tarve luoda jotain...
Veijari Mäyris ja antilooppi ?
Tämän siis piirsin ruutupaperille koska heräsi tarve luoda jotain...
Veijari Mäyris ja antilooppi ?
perjantai 10. helmikuuta 2017
Illustration lizard
Jaa...uusia kuvia ja uusia ideoita tulee ja menee.
Päivitän näitä aina pieniä hetkiä ja kokemuksiani tänne.
Joskus luovuus ja inspiraatiot voivat olla hukassa, mutta aina jotain voi kehitellä.
Tässä liskot kaverit lepuuttavat lehden päällä.
Päivitän näitä aina pieniä hetkiä ja kokemuksiani tänne.
Joskus luovuus ja inspiraatiot voivat olla hukassa, mutta aina jotain voi kehitellä.
Tässä liskot kaverit lepuuttavat lehden päällä.
keskiviikko 8. helmikuuta 2017
Jääkarhu

Muistakaa meidät Jääkarhut.
Valinnoilla voimme vaikuttaa. Muistakaa että nämäkin söpöläiset tarvitsevat asua jossakin muualla kuin eläintarhassa.
Tänään nautin pakkasesta ja aurinkoisesta säästä.
maanantai 6. helmikuuta 2017
sunnuntai 5. helmikuuta 2017
lauantai 4. helmikuuta 2017
Lautailua
Jippii tää oli tosi hauskaa ja tehokasta !
Koskaan ei ole myöhäistä kokeilla jotain uutta...aina oppii..
Siispä mottoni on
Sitä oppii jos haluaa.
Koskaan ei ole myöhäistä kokeilla jotain uutta...aina oppii..
Siispä mottoni on
Sitä oppii jos haluaa.
perjantai 3. helmikuuta 2017
kevättä
Mikäs sen ihanampaa kun vuosi kääntyy kevääseen päin...
vielä aikaa Vappuun !!!
mutta kohta sekin on ..
nautitaan kuitenkin vielä siitä kun luonto alkaa herätä ja valoa alkaa näkyä enemmän ja enemmän...
Rotta niin tykkää keväästä että hyppii jo ilosta.
vielä aikaa Vappuun !!!
mutta kohta sekin on ..
nautitaan kuitenkin vielä siitä kun luonto alkaa herätä ja valoa alkaa näkyä enemmän ja enemmän...
Rotta niin tykkää keväästä että hyppii jo ilosta.
torstai 2. helmikuuta 2017
keskiviikko 1. helmikuuta 2017
Ole onnellinen
Ole onnellinen ja nauti kaikesta mitä teet.
Haasta itsesi vaikka, kokeile jotain mitä et ole ennen tehnyt.
Souda vaikka Tallinnaan niinkuin minä tein vuonna 2013
Haasta itsesi vaikka, kokeile jotain mitä et ole ennen tehnyt.
Souda vaikka Tallinnaan niinkuin minä tein vuonna 2013
tiistai 31. tammikuuta 2017
Muistoja
Muistoja,
Tänään jää bloggaus vaisuksi...löysyin kuitenkin tämän kuvan jonka jaan nyt teidän kanssanne.
Tänään jää bloggaus vaisuksi...löysyin kuitenkin tämän kuvan jonka jaan nyt teidän kanssanne.
Ei ole sanoja ei mitään..
tässä kuva yhdestä muistoista.maanantai 30. tammikuuta 2017
Runebergin tortut
Mitä sitä muuttuisi aina Porvoon tyttö.
Siksi myös pidän yllä traditiota ja syön aina Runeberginpäivänä Rouva Runebergin reseptillä tehtyjä torttuja.
Tänäkin vuonna suuntaan viettämään synttäreitä Vanhaan Porvooseen.
Siksi myös pidän yllä traditiota ja syön aina Runeberginpäivänä Rouva Runebergin reseptillä tehtyjä torttuja.
Tänäkin vuonna suuntaan viettämään synttäreitä Vanhaan Porvooseen.
sunnuntai 29. tammikuuta 2017
makeannäköinen
Makeannäköinen,
sydänhäntä, iloiset karkkivärit ja muutamat pilkut korvissa.
Siitä on Rottatyttö tehty.
Tämän päivän postaus.
sydänhäntä, iloiset karkkivärit ja muutamat pilkut korvissa.
Siitä on Rottatyttö tehty.
Tämän päivän postaus.
lauantai 28. tammikuuta 2017
se oli vahinko
Hei,
Se kun on ollut kolme erillaista koiraa ja elänyt niiden elämässä iloisissa, hauskoissa, harmillisissa ja surullissa hetkissä. On nähnyt paljon koirien ilmeistä ja eleistä, oppinut tuntemaan heidän käytöstään paremmin kuin uskoiskaan.
Tänään sitten mieleeni tuli tämä hyvin tyypillinen ilme jonka varmasti jokainen koiranomistaja tunnistaa...
En se ollut minä vai teinkö jotain muka ?
Se kun on ollut kolme erillaista koiraa ja elänyt niiden elämässä iloisissa, hauskoissa, harmillisissa ja surullissa hetkissä. On nähnyt paljon koirien ilmeistä ja eleistä, oppinut tuntemaan heidän käytöstään paremmin kuin uskoiskaan.
Tänään sitten mieleeni tuli tämä hyvin tyypillinen ilme jonka varmasti jokainen koiranomistaja tunnistaa...
En se ollut minä vai teinkö jotain muka ?
perjantai 27. tammikuuta 2017
wuff
Wuff, tänään yritin vähän testata miltä tuntuisi piirtäminen vasenmmalla kädellä.
Luulenpa että pysyttelen toistaiseksi oikeakätisenä.
Tämän päivän kuva on Mäyris...
Mäyräkoirat ovat toinen hahmo jota piirtelen yhtä mielelläni kun rottakuvia.
Tulette näkemään uusia kuvia Mäykyistä erillaisissa väreissä ja ympäristöissä.
Näillä ajatuksilla ja ideoilla uudistan myös itseäni.
torstai 26. tammikuuta 2017
Näpertämistä
Tänään kiinnostukseni tietokone-ohjelmalla piirtämiseen houkutteli minut istumaan ja näpertämään jotain.
Täytyy kyllä todeta, että olen kyllä vielä hakusessa sorminäppäryydeltäni ja hienomotoriikaltani.
Käsi tärisee ja viivat venyy ja siirtyy sinne minne ei haluaisi menevän.
En ole vielä luovuttamassa haastettahan haluan elämääni ja uuden asioiden oppimista.
Vähän niikuin uuden harrastuksen aloitus.
Otan askeleen kerrallaan ja oon iloinen että sain yhden työn tänään tehtyä.
Sama minusta pätee kun muussakin elämän alueella pitkäjännitteisesti kun yrittää voi saavuttaa jotain.
Carpe Diem
Täytyy kyllä todeta, että olen kyllä vielä hakusessa sorminäppäryydeltäni ja hienomotoriikaltani.
Käsi tärisee ja viivat venyy ja siirtyy sinne minne ei haluaisi menevän.
En ole vielä luovuttamassa haastettahan haluan elämääni ja uuden asioiden oppimista.
Vähän niikuin uuden harrastuksen aloitus.
Otan askeleen kerrallaan ja oon iloinen että sain yhden työn tänään tehtyä.
Sama minusta pätee kun muussakin elämän alueella pitkäjännitteisesti kun yrittää voi saavuttaa jotain.
Carpe Diem
keskiviikko 25. tammikuuta 2017
Paint ohjelmalla leikkiminen
Hei, sain tänään vielä mahtavan mahdollisuuden.
Huikeata piirtää tietokoneohjelmalla.
Kuvien muoto, värit ja ilme muuttui ihan erinäköiseksi. Näyttää minusta jopa vähän vieraalta oma Rottakuva.
Siitä on aikaa kun olen viimeksi piirrellyt tietokone-ohjelmilla.
Täytyy sanoa että on aika veikeä kokemus tehdä tietokoneella kuvia, mutta luulenpa että jää vielä toistaiseksi minulla satunnaiseksi kokeiluksi.
Olen kuitenkinniin kauan maalannut Rottakuviani piirtämällä ja maalaamalla vesiväreillä että en heti ainakaan olen valmis vaihtamaan tyyliäni.
Akvarellimaaluksen ja käden jälki on jokaisen kerran jälkeen erillainen, kahta samanlaista viivaa tai siveltimen vetoa ei saa aikaiseksi. Siksi Rotankuvat ovat joka kerta erillaiset ja uniikkeja.
Mutta olen aivoin kokeilemaan uudestaan ja haastaa itseni uusiin kokemuksiin.
Nyt näillä väreillä ja kokeilulla on hyvä päättää päivä ja katsoa mitä huominen inspiroi.
Huikeata piirtää tietokoneohjelmalla.
Kuvien muoto, värit ja ilme muuttui ihan erinäköiseksi. Näyttää minusta jopa vähän vieraalta oma Rottakuva.
Siitä on aikaa kun olen viimeksi piirrellyt tietokone-ohjelmilla.
Täytyy sanoa että on aika veikeä kokemus tehdä tietokoneella kuvia, mutta luulenpa että jää vielä toistaiseksi minulla satunnaiseksi kokeiluksi.
Olen kuitenkinniin kauan maalannut Rottakuviani piirtämällä ja maalaamalla vesiväreillä että en heti ainakaan olen valmis vaihtamaan tyyliäni.
Akvarellimaaluksen ja käden jälki on jokaisen kerran jälkeen erillainen, kahta samanlaista viivaa tai siveltimen vetoa ei saa aikaiseksi. Siksi Rotankuvat ovat joka kerta erillaiset ja uniikkeja.
Mutta olen aivoin kokeilemaan uudestaan ja haastaa itseni uusiin kokemuksiin.
Nyt näillä väreillä ja kokeilulla on hyvä päättää päivä ja katsoa mitä huominen inspiroi.
Logonsuunnitelua
Hei, tänään jäi suunnitelmat vähäiseksi.
Jotain skissejä tuli piirettyä.
Sain suunniteltua vaan tämän logon. Rattocodan.
Ehkäpä tästä saadaan vielä aikaiseksi jotain muutakin, nähtäväksi jää.
Jotain skissejä tuli piirettyä.
Sain suunniteltua vaan tämän logon. Rattocodan.
Ehkäpä tästä saadaan vielä aikaiseksi jotain muutakin, nähtäväksi jää.
tiistai 24. tammikuuta 2017
Suunnittelua
Hei..tänään alkoi vihdoinkin Rotalla inspiraatio ja kevään ensimmäiset merkit, ihana aurinko paistoi. Se,jos mikään lämmittää Rotan mieltä.
Tarttui kynäkin käteen ja sain jotain uuttakin piirettyä ja skissattua.
Eiköhän taas Rotta saa virtaa ja saa kynät ja maalit heilumaan.
Se että uskaltaa luoda ja kokeilla on aina yhtä jännittävää.
Huomenna pitäis saada värit ja siveltimet käyttöön ja laittaa värejä töihin.
Kiva kun olit täällä ja luit kuulumisia.
Se ilahduttaa Rottaa erityisesti.
Ciao Rottis!
Tarttui kynäkin käteen ja sain jotain uuttakin piirettyä ja skissattua.
Eiköhän taas Rotta saa virtaa ja saa kynät ja maalit heilumaan.
Se että uskaltaa luoda ja kokeilla on aina yhtä jännittävää.
Huomenna pitäis saada värit ja siveltimet käyttöön ja laittaa värejä töihin.
Kiva kun olit täällä ja luit kuulumisia.
Se ilahduttaa Rottaa erityisesti.
Ciao Rottis!
sunnuntai 22. tammikuuta 2017
Inspiraationi
Ciao! Olen vannoutunut rottaystävä. Olen maalannut rottakuvia vuodesta 2004, mutta aloittanut piirtämisen, kun opin pitämään kynää kädessä.Piirtäminen ja mielikuvutuskuvien luominen on minusta hauskaa ja inspiroivaa, se mitä ei vielä ole olemassa. Näitä Rattocoda-kuvia olen kuvittanut oman mielikuvitukseni kautta.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)





















