keskiviikko 8. maaliskuuta 2017

Rat Book

Kuuntele sisäistä totuuttasi, luomisen tarpeesta syntyy taidetta. Niinkään mainetta rahaa tai kunniaa, vaan luomista itseään ja sen suomia salaisia palkintoja. Uskalla ennen kaikkia elää elämääsi- epäonnistumista pelkäämättä.

Että mahdoton on mahdollista, että unelma muuttuu todeksi. Maija Poppanen


Ensimmäinen Rottakirjani painettu Englannissa.




 

torstai 23. helmikuuta 2017

tiistai 21. helmikuuta 2017

uintia

Mikäs sen mukavampaa kuin uinti.
Mutta mehän ollaan aika hyviä uimareita, rotat osaa vaikka mitä.









perjantai 17. helmikuuta 2017

Olenko viisas

Viisas...Niin minusta ainakin sanotaan...
osaan kaikkea, uida,kiivetä, juosta ja ratkaista ongelmia.



tiistai 14. helmikuuta 2017

Ystävänpäivää Ystävät 14.2

Ystävänpäivää kaikki kamut 14.2 

Olikos jollain tänään rusettiluistelua ?
Ilma oli tänään mitä parhain ulkoilla ja nauttia auringosta ja kevääntulosta.
Pitäkää huolta ystävistänne 💗


 

sunnuntai 12. helmikuuta 2017

Skissausta

Ei aina tarvise olla parasta Cansonin paperia ja välineitä mukana, sille ei vaan voi mitään kun iskee inspiraatio niin  silloin  pitää piirtää. 

Tämän siis piirsin ruutupaperille koska heräsi tarve luoda jotain...
Veijari Mäyris ja antilooppi ?








perjantai 10. helmikuuta 2017

Illustration lizard

Jaa...uusia kuvia ja uusia ideoita tulee ja menee. 
Päivitän näitä aina pieniä hetkiä ja kokemuksiani tänne.
Joskus luovuus ja inspiraatiot voivat olla hukassa, mutta aina jotain voi kehitellä.
Tässä liskot kaverit lepuuttavat lehden päällä.






keskiviikko 8. helmikuuta 2017

Jääkarhu

Henkilön Nina Artist kuva.
 Muistakaa meidät Jääkarhut. 
Valinnoilla voimme vaikuttaa. Muistakaa että nämäkin söpöläiset tarvitsevat asua jossakin muualla kuin eläintarhassa. 
Tänään nautin pakkasesta ja aurinkoisesta säästä. 

maanantai 6. helmikuuta 2017

Bird

Bird

Nyt alkoi uudet kuvat rokata tässä oma mindfulness lintu tuli piirettyä ja väritettyä.



lauantai 4. helmikuuta 2017

Lautailua

Jippii tää oli tosi hauskaa ja tehokasta !
Koskaan ei ole myöhäistä kokeilla jotain uutta...aina oppii..
Siispä mottoni on 
Sitä oppii jos haluaa.




perjantai 3. helmikuuta 2017

kevättä

Mikäs sen ihanampaa kun vuosi kääntyy kevääseen päin...

vielä aikaa Vappuun !!! 
 mutta kohta sekin on ..
nautitaan kuitenkin vielä siitä kun luonto alkaa herätä ja valoa alkaa näkyä enemmän ja enemmän...
Rotta niin tykkää keväästä että hyppii jo ilosta.
 


torstai 2. helmikuuta 2017

keskiviikko 1. helmikuuta 2017

Ole onnellinen

Ole onnellinen ja nauti kaikesta mitä teet.

Haasta itsesi vaikka, kokeile jotain mitä et ole ennen tehnyt.
Souda vaikka Tallinnaan niinkuin minä tein vuonna 2013
 

tiistai 31. tammikuuta 2017

Muistoja

Muistoja,
Tänään jää bloggaus vaisuksi...löysyin kuitenkin tämän kuvan jonka jaan nyt teidän kanssanne.

 
Ei ole sanoja ei mitään..
tässä kuva yhdestä muistoista.


maanantai 30. tammikuuta 2017

Runebergin tortut

Mitä sitä muuttuisi aina Porvoon tyttö. 
Siksi myös pidän yllä traditiota ja syön aina Runeberginpäivänä Rouva Runebergin reseptillä tehtyjä torttuja.
Tänäkin vuonna suuntaan viettämään synttäreitä Vanhaan Porvooseen.



sunnuntai 29. tammikuuta 2017

makeannäköinen

Makeannäköinen,
sydänhäntä, iloiset karkkivärit ja muutamat pilkut korvissa.
Siitä on  Rottatyttö tehty.
Tämän päivän postaus.



lauantai 28. tammikuuta 2017

se oli vahinko

Hei,
Se kun on ollut kolme erillaista koiraa ja elänyt niiden elämässä iloisissa, hauskoissa, harmillisissa ja surullissa hetkissä. On nähnyt paljon koirien ilmeistä ja eleistä,  oppinut tuntemaan heidän käytöstään  paremmin kuin uskoiskaan. 

Tänään sitten mieleeni tuli tämä hyvin tyypillinen ilme jonka varmasti jokainen koiranomistaja tunnistaa... 
En se ollut minä vai teinkö jotain muka ?





perjantai 27. tammikuuta 2017

wuff

Wuff, tänään yritin vähän testata miltä tuntuisi piirtäminen vasenmmalla kädellä. 
Luulenpa että pysyttelen toistaiseksi oikeakätisenä.

Tämän päivän kuva on Mäyris...
Mäyräkoirat ovat toinen hahmo jota piirtelen yhtä mielelläni kun rottakuvia.

Tulette näkemään uusia kuvia Mäykyistä erillaisissa väreissä ja  ympäristöissä.

Näillä ajatuksilla ja ideoilla uudistan myös itseäni.





torstai 26. tammikuuta 2017

Näpertämistä

Tänään kiinnostukseni tietokone-ohjelmalla piirtämiseen houkutteli minut istumaan ja näpertämään jotain.
Täytyy kyllä todeta, että olen kyllä vielä hakusessa sorminäppäryydeltäni ja hienomotoriikaltani.
Käsi tärisee ja viivat venyy ja siirtyy sinne minne ei haluaisi menevän.

En ole vielä luovuttamassa haastettahan haluan elämääni ja uuden asioiden oppimista. 
Vähän niikuin uuden harrastuksen aloitus.

Otan askeleen kerrallaan ja oon iloinen että sain yhden työn tänään tehtyä.
Sama minusta pätee kun muussakin elämän alueella pitkäjännitteisesti kun yrittää voi saavuttaa jotain.
Carpe Diem

keskiviikko 25. tammikuuta 2017

Paint ohjelmalla leikkiminen

Hei, sain tänään vielä mahtavan mahdollisuuden.
Huikeata piirtää tietokoneohjelmalla. 
Kuvien muoto, värit ja ilme muuttui ihan erinäköiseksi. Näyttää minusta jopa vähän vieraalta oma Rottakuva.

Siitä on aikaa kun olen viimeksi piirrellyt tietokone-ohjelmilla. 
Täytyy sanoa että on aika veikeä kokemus tehdä tietokoneella kuvia, mutta luulenpa että jää vielä toistaiseksi minulla satunnaiseksi kokeiluksi. 

Olen kuitenkinniin kauan maalannut  Rottakuviani  piirtämällä ja maalaamalla vesiväreillä että en heti ainakaan olen valmis vaihtamaan tyyliäni.

Akvarellimaaluksen ja käden jälki on jokaisen kerran jälkeen erillainen, kahta samanlaista viivaa tai siveltimen vetoa ei saa aikaiseksi. Siksi Rotankuvat ovat joka kerta erillaiset ja uniikkeja.
Mutta olen aivoin kokeilemaan uudestaan ja haastaa itseni uusiin kokemuksiin.

Nyt näillä väreillä ja kokeilulla on hyvä päättää päivä ja katsoa mitä huominen inspiroi.





Logonsuunnitelua

Hei, tänään jäi suunnitelmat vähäiseksi.
Jotain skissejä tuli piirettyä.

Sain suunniteltua vaan tämän logon. Rattocodan.

Ehkäpä tästä saadaan vielä aikaiseksi jotain muutakin, nähtäväksi jää.




tiistai 24. tammikuuta 2017

Suunnittelua

Hei..tänään alkoi vihdoinkin Rotalla inspiraatio ja kevään ensimmäiset merkit, ihana aurinko paistoi. Se,jos mikään lämmittää Rotan mieltä. 
 
Tarttui kynäkin käteen ja  sain jotain uuttakin piirettyä ja skissattua.
Eiköhän taas Rotta saa virtaa ja saa kynät ja maalit heilumaan. 

Se että uskaltaa luoda ja kokeilla on aina yhtä jännittävää.
Huomenna pitäis saada värit ja siveltimet käyttöön ja laittaa värejä töihin.

Kiva kun olit täällä ja luit kuulumisia.
Se ilahduttaa Rottaa erityisesti.
Ciao Rottis!

sunnuntai 22. tammikuuta 2017

Inspiraationi

Ciao! Olen vannoutunut rottaystävä. Olen maalannut rottakuvia vuodesta 2004, mutta aloittanut piirtämisen, kun opin pitämään kynää kädessä.

 Piirtäminen ja mielikuvutuskuvien luominen on minusta hauskaa ja inspiroivaa, se mitä ei vielä ole olemassa. Näitä Rattocoda-kuvia olen kuvittanut oman mielikuvitukseni kautta.